Kamis, 13 Juni 2013

Dinner, Gasebo Tlogomas


Makan malam merupakan waktu makan utama dan sama penting seperti sarapan dan makan tengah hari. Makan malam sering kali diabaikan oleh sesetengah daripada mereka yang ingin mengurangkan berat badan. Tanggapan mereka, makan malam mengakibatkan naiknya berat badan. Tanggapan ini sebenarnya tidak tepat.  Faktor-faktor lain seperti makan secara berlebihan, makan makanan yang berlemak, berminyak serta tinggi kalori dan gaya hidup yang tidak shal-hal tersebut juga mengakibatkan kegemukan.


Makan malam penting untuk membekalkan tenaga dan nutrien untuk keperluan tubuh badan. Pengambilan makanan yang teratur penting untuk memastikan tubuh badan mendapat tenaga dan nutrien yang diperlukan untuk berfungsi dengan normal. Makan malam melengkapi pengambilan makanan yang mungkin tidak mencukupi di siang hari seperti pengambilan sayur-sayuran, buah-buahan dan susu. Selain daripada kepentingan biologi, makan malam juga penting untuk memenuhi fungsi psikologi dan sosial. Sekiranya ibu dan ayah bekerja di siang hari, makan malam adalah penting untuk merapatkan kemesraan di antara ahli keluarga. Waktu makan malam mungkin merupakan satu-satunya masa untuk bersama keluarga yang lain.  Bagi fungsi psikologi pula, makan malam mungkin adalah salah satu cara untuk merehatkan fikiran selepas seharian berdepan dengan berbagai masalah terutama bagi mereka yang bekerja

sumber : http://www.myhealth.gov.my/v2/index.php/en/nutrition/prime-years/tabiat-makan-malam

So.. dinner penting lho guys, bisa lebih mengakrabkan dan mengetahui kebiasaan anggota keluarga, saudara, maupun temen.. Dinner kali ini, saya lakukan rame-rame dengan asisten perancangan pabrik. Saya yg baru pulkam, excited bangedd, cz kangen ma kawand2 yang tak ada garingnya. Berdasarkan voting akhirnya diputuskan dinner yang berlokasi Jl. Raya Tlogomas 44, Malang. Dinner di Gesebo menunya bejibun dan bisa milih tempat mau duduk ato lesehan, tempatnya juga luas banged. So.. kalo mau kumpul dengan keluarga besar, reuni ato acara yang rame2.. recommended dachh :)
narsis semua dach :)

smile every moment

bunciesss :)

unyu2 semua nie



colourful hijab

Ladies :)
nafsu semua nie... gaya anak2 kos yg kalap..haahha

Yummy.. *sumpah gokil abis ekspresinya*

Add caption


ludess abiss.. kapan2 lagi rekk :)

menu +Gasebo Resto 



Tidak ada komentar:

Posting Komentar